L – 29

БОРДОВИ НОМЕР


64


L-29 с прякор "Delfin"

е учебно-тренировъчен самолет.

Това е самолетът от който е започнала подготовката на бъдещите летци на реактивни самолети. Моделът е пуснат в експлоатация през 1963 г., а в България първите самолети от тази серия пристигат през 1964 г. Бордовият номер 64 е използван от висше военно въздушно училище „Георги Бенковски“ в гр. Долна Митрополия

© Авиомузей Бургас - Aero L-29 Delfin

Тактико-технически данни:

Дължина: 10,81 м.
Разпереност на крилата: 10,29 м.
Височина: 3,13 м.
Скорост на кацане: 130 км/ч
Тегло на излитане: 3 540 кг.
Празно тегло: 2 280 кг.
Екипаж: 2 човека
Двигател: 1 х M-701C 500
Мощност на двигателя: 840 к.с.
Крейсерска скорост: 545 км/ч
AERO VODOCHODY
3 665 бр.
5 април 1959г.
900 км.
655 км/ч
11 500 м.

любопитни факти

За краткия период от 12 г. са произведени повече от 3500 машини което свидетелства за добрата конструкция на самолета

L-29 може да излита и каца на тревни, пясъчни и увлажнени полоси

Първите 6 машини започват да пристигат в България през 1964 г. и са прехвърлени на летище Каменец

Първите курсанти летци с L-29 започват през май 1965 г.

Прякори - Условното наименование на Л-29 в НАТО "мaya" (май)

ВКЛЮЧИ СЕ

Помогни да запазим историята на родната авиация жива и стани част от нея:
 
Направи Дарение | Стани Доброволец

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *