МИГ-21

БОРДОВИ НОМЕР

39

Микоян-Гуревич, МиГ-21 ПФМ

Фронтови изтребител със заводски номер 1690.

 

МиГ-17 е известен с големите си маневрени възможности във височинния диапазон 1000 – 4000 м.

 

Най-широко разпространения самолет по време на войната във Виетнам. До 3.04.1997 е бил на съхранение във висше военно въздушно училище Георги Бенковски.

ТАКТИКО - ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ:

Дължина:
12.28 м.
Разпереност на крилата:
7,15 м.
Височина:
4,71 м.
Тегло на излитане:
9 200 кг.
Двигател:
Р-11Ф2СК-300
Мощност на двигателя:
6 175 к.с.
Количество гориво:
2 200 кг.
Екипаж:
1 човек
Оръдия:
УПК с ГШ-23 200 снаряда
Ракети:
НУРС-57 мм УР “ Въздух-въздух” Р-3С

ОКБ МИКОЯН И ГУРЕВИЧ

11 496 БР.

14 ФЕВРУАРИ 1955Г.

1 670 КМ.

2 230 КМ. Ч.

19 000 М.

ЛЮБОПИТНИ ФАКТИ

      12 ноември 1963 г. от летище Граф Игнатиево за първи път в България се осъществява полет с МиГ-21

      МиГ-21 най-произвежданият свръхзвуков самолет в историята

      Повече от 50 години служба в над 30 държави по света. 52 години той е гарант за въздушния суверенитет на Република България

      Прякори – “Гълъбите на мира”, “Fishbed”; „Балалайка“, „Ołówek“ (молив)

ФОТО ГАЛЕРИЯ

ВКЛЮЧИ СЕ

Помогни да запазим историята на родната авиация жива и стани част от нея:

Направи дарение ❘ Стани доброволец