АН – 2

ДЪРЖАВЕН РЕГ. ЗНАК


LZ-1089


Антонов, Ан-2 П

Произведен 1970 г., този Ан-2 П е доставен в България през януари 1971 г. и използван за авиохимични дейности и превоз на товари. Самолета разполага с един бутален двигател АШ-62ИР от Полската фабрика PZL Полша.

Последният му полет е бил през май 1989 г. Отписан от регистъра през ноември 1992 г. поради навършване на общо технически ресурсо прелетени 11 354 часа, при норма от 12 000 часа. Летял и служил в селскостопанската авиация на България 19 години.

В България е популярен и с имената "Антоновка" , "баба Ана", "Кукурузник" или "Colt".

© Авиомузей Бургас - Антонов, Ан-2 П

Тактико-технически данни:

Дължина: 12.74 м.
Разпереност на крилата: 18,18 м.
Височина: 4,68 м.
Тегло на излитане: 5 500 кг.
Празно тегло: 3 400 кг.
Двигател: 1 ПД АШ-62ИР
Мощност на двигателя: 1 000 к.с.
Крейсерска скорост: 185 км/ч
Скорост на кацане: 70 км/ч
Екипаж: 2 човека
Капацитет: 12 пасажера
АНТК Антонов
18 000 бр.
31 АВГУСТ 1947г.
2 000 км.
250 км/ч
4 500 м.

любопитни факти

Олег Антонов


 

Олег Антонов, създава голям едномоторен биплан, със закрит кокпит и кабина за 12 пътника или малко над 1 тон карго. Самолетът е трябвало да може да излита и каца на всякаква настилка без специално подготвено покритие. Използван е както за гражданси цели така и за военни.

Ан-2 е най-големият едномоторен двуплощник, произвеждан и работещ серийно и до сега.

ВКЛЮЧИ СЕ

Помогни да запазим историята на родната авиация жива и стани част от нея:
 
Направи Дарение | Стани Доброволец