ДЪРЖАВЕН РЕГ. ЗНАК
LZ-1089
Антонов, Ан-2 П
Произведен 1970 г., този Ан-2 П е доставен в България през януари 1971 г. и използван за авиохимични дейности и превоз на товари. Самолета разполага с един бутален двигател АШ-62ИР от Полската фабрика PZL Полша.
Последният му полет е бил през май 1989 г. Отписан от регистъра през ноември 1992 г. поради навършване на общо технически ресурсо прелетени 11 354 часа, при норма от 12 000 часа. Летял и служил в селскостопанската авиация на България 19 години.
В България е популярен и с имената "Антоновка" , "баба Ана", "Кукурузник" или "Colt".
Тактико-технически данни:
Дължина: | 12.74 м. |
Разпереност на крилата: | 18,18 м. |
Височина: | 4,68 м. |
Тегло на излитане: | 5 500 кг. |
Празно тегло: | 3 400 кг. |
Двигател: | 1 ПД АШ-62ИР |
Мощност на двигателя: | 1 000 к.с. |
Крейсерска скорост: | 185 км/ч |
Скорост на кацане: | 70 км/ч |
Екипаж: | 2 човека |
Капацитет: | 12 пасажера |
АНТК Антонов
18 000 бр.
31 АВГУСТ 1947г.
2 000 км.
250 км/ч
4 500 м.
любопитни факти

Олег Антонов
Олег Антонов, създава голям едномоторен биплан, със закрит кокпит и кабина за 12 пътника или малко над 1 тон карго. Самолетът е трябвало да може да излита и каца на всякаква настилка без специално подготвено покритие. Използван е както за гражданси цели така и за военни.
Ан-2 е най-големият едномоторен двуплощник, произвеждан и работещ серийно и до сега.
ВКЛЮЧИ СЕ
Помогни да запазим историята на родната авиация жива и стани част от нея:
Направи Дарение | Стани Доброволец